RPG
Advertisement

Puolikuun Tarinat on eepos maailmasta nimeltä Erta; maailmasta täynnä olentoja sekä fantastisia että kauheita; maailmasta, jossa urheat sankarit taistelevat vääryyttä vastaan; maailmasta missä pelkoa herättävät lohikäärmeet kateellisesti vartioivat mittaamattoman arvokkaita aarteitaan; maailmasta, jossa seikkailut odottavat etsijäänsä; maailmasta täynnä tarinoita.

Kuvaus[]

Puolikuun Tarinat koostuu useasta kertomuksesta, joista useimmat sattuvat samanaikaisesti ja jopa koskettavat toistensa tapahtumia. Kertomusten tarkkaa määrää ei tiedetä, mutta yleinen käsitys kuitenkin on, että kirja pitää sisällään ainakin kymmenen yksittäistä tarinaa.

Kirjat[]

Suurin osa Puolikuun Tarinoista tapahtuu Ertan maailmassa.

Petetyt[]

Pääartikkeli: Petetyt

Monet pitävät Petettyjä ensimmäisenä kirjana sen luettelujärjestyksen takia, mutta kronologisessa järjestyksessä se on vasta kolmas. Suurin osa kirjan tapahtumista sijoittuvat Yuropin mantereelle, Szephyrian valtioon. Tarina alkaa Villimaiden metsästä ja päättyy Statholmen linnakekaupunkiin, tutustuen ohessa valtakunnan metsiin, eläimistöön ja erinäisiin vaaroihin.

Petetyt on myös ensimmäinen tarina, missä Villimaat, Yuropin eteläkärjen karut luonnontilaiset maat esitellään.

Toinen Kirja[]

Kolmas Kirja[]

Neljäs Kirja[]

Viides Kirja[]

Kuudes Kirja[]

Seitsemäs Kirja[]

Meneglûth Auth[]

Meneglûth Authin tapahtumat sijoittuvat pääosin haltioiden valtakunnan, Quendenóren, rajojen sisälle, ja se kertoo kansan selviytymistaistelusta suurta ylivoimaa vastaan. Tarinan nimi on haltiakieltä ja tarkoittaa 'Tuhannen Loitsun Sotaa'. Tämä nimi kuvaa valtavaa magian määrää, mitä sodan aikana käytettiin.

Advertisement